4 mar. 2009

Jeanelle si maneaua

In scoala in care predau eu a venit de anul trecut o colega din SUA. Este o fata de culoare, Jeanelle, care preda limba engleza.
Prin iarna a venit la mine intr-o pauza:"Would you like to be my tutor?" Mi s-a parut putin stingherita...cred ca se simte putin respinsa sau nu-i place faptul ca a fost trimisa in Romania. Oricum, poate se astepta la mai multa atentie din partea noastra, insa fiecare are problemele lui si nu prea mai are nimeni chef sa se ocupe mereu de ea sau sa stea dupa ea.
In iarna i-am explicat ca nu ma pot ocupa de ea pentru ca am ceva probleme personale de rezolvat. Problemele mele fiind chiar foarte personale si urgente. Acum, din semestrul al II-lea am inceput sedintele. Ma amuza accentul ei si faptul ca este mereu racita si infofolita.
Oricum, eram nedumerita de ce a venit tocmai in Romania si, mai ales, la noi in scoala. Apoi, ma intrebam de ce tine sa invete limba romana, avand in vedere ca nu-i va folosi la nimic la intoarcerea in state. Mi-a explicat ca face parte dintr-o organizatie guvernamentala din SUA si acea organizatie hotaraste unde pleaca fiecare dintre voluntari. Deci ea a fost obligata sa vina in Romanica, nu ca ar fi aratat preferinta si interes pentru saraca noastra tara. Daca ar fi refuzat ar fi insemnat sa-si dea demisia. O fi ea voluntara, insa toate cheltuielile legate de calatoria pana aici si de sederea ei aici sunt suportate de organizatia respectiva. Zicea ca a fost plecata si in China.
Si uite asa a ajuns la noi in scoala si sa stea de vorba cu mine, Jeanelle. Incerc sa o invat limba romana, desi n-am mai fost in postura de a invata un strain vorbitor de limba engleza, limba romana. Abia acum gandesc metode pentru o astfel de situatie.
Asaaa...Si cum vorbeam noi despre declinarea substantivului in limba romana, ii suna telefonul. Eeeiii nimic deosebit, as zice: o cauta her boss din Bucuresti. Problema mea era alta: melodia pusa pe post de ring tone. Nu-mi venea sa cred ce se auzea din geanta negresei mele...ce se auzea? oare ce? immm? Blues? Rap? techno? gospel? Nuuuuu!
O ditai MANEEAUAAA...nu stiu care si de cine ca nu-i prea cunosc.
Sa recapitulam: a venit din SUA printr-o organizatie guvernamentala de la ei, a fost prin China, a vazut o gramada de lucruri si a invatat la fel de multe: cultura, civilizatie, limbi straine, siii...a ajuns in Romania unde a atins punctul culminant al periplului ei mondial: maneaua romaneasca.
N-am intrebat-o ce a determinat-o sa aleaga acea melodie pentru soneria telefonului, dar sigur o voi face ca tare ma macina (poate sunt eu mai lipsita de cultura si n-am inteles semnificatiile ascunse).

5 comentarii:

  1. Sigur nu era cu Minune?
    Ahhhhh, viata meaaaa,
    trimisa tooocmaii in Romaniaaaaaa

    RăspundețiȘtergere
  2. ii place melodia ptr ca versurile oricum nu le intelege.Si inca 1 data : Bravo americanilor ptr ca au organizatii ce le permite sa trimita voluntari in diverse tari.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, sigur e de la cia :) Incearca sa vorbesti la telefon cu spatele la ea si sa spui: transportul catre arabi - done! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. :))) Cum de n-am realizat?! De-acum nu mai discut secretul bunastarii nationale de fata cu ea...poate il pun in practica si in SUA...shhh...n-ai vazut, n-ai auzit, n-ai vorbit cu mine...

    RăspundețiȘtergere
  5. Io tac precum un peste, ca deh, mi-s pescar cu state vechi :P Dar, fie vorba intre noi, nici ei nu prea mai vad stelutele pe fond 'navy blue' cum le vedeau odinioara :)

    RăspundețiȘtergere