8 mar. 2009

Reggae... in Japonia

Ma lasase Jeanelle cu o nelamurire in legatura cu maneaua ei de pe telefon.
Ma intalnesc cu ea vineri la scoala si ma intreaba despre niste forme verbale, despre conjunctivul din limba romana. Dintr-una intr-alta ajung unde ma interesa si o intreb de ce are maneaua pe telefon. Imi zice ca ii place beatul si ca oricum nu intelege versurile. Ii explic cum ca "the lyrics suck" si ca manelele reprezinta un fel de "low culture". Ea zice ca stia ceva, ceva dar ca elevii i-au dat-o si ca ei canta in cor si stiu toti cuvintele (n-as vrea sa fiu la ora ei). Apoi imi zice ca cine o vede pe strada si mai aude si melodia de pe telefon o striga "tiganaca". Urat din partea lor!
Am intrebat-o apoi ce muzica asculta. E innebunita dupa muzica in general, dar ii place raggae, in special. Este originara din Jamaica , dar locuieste in SUA. Toata familia ei sta in Jamaica, despre care ea zice ca e o "3rd world country, not like Roumania".
Cu toate acestea, ea zice ca cel mai bun raggae l-a ascultat in Japonia.  Am ramas foarte uimita de parerea ei,  avand in vedere ca in  Jamaica reggae e la mama lui, cum se zice,  iar ea este din Jamaica...
Abia asteapta sa mearga iar acolo sa participe la un concert reggae...si face o fata visatoare de parca asta ar fi cea mai mare dorinta a ei. Deja imi imaginam niste japonezi galbiori,  cu plete rasta...mai , asa o fi, ca eu n-am fost pe-acolo.
E simpatica Jeanelle...mai ales cand se minuneaza de cornurile cu ciocolata,  pentru ca,  zice ea, la ei sunt numai cu branza si cu alte prostii.

2 comentarii:

  1. Haiku reggae este un concept nou şi pentru mine. Mi-a plăcut partea aia cu "3rd world county not like Romania"... :)):)):))

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu mi-am imaginat ca japonezii canta asa de bine reggae...de fapt, nu pot sa imi imaginez...Iar de Romania...era de bine :), desi eu nu prea cred ca suntem prea departe :)

    RăspundețiȘtergere