16 apr. 2009

Undeva-n Balkani

Acum vreo doua zile, arata cineva cu mandrie (pe lista mea messenger) ca asculta "Undeva-n Balkani"(asta-i de fapt titlul de pe album, si nu "Undeva in Balcani"). Nu sunt ascultatoare Puya sau "La Familia"sau...d'astea, dar ma bag si ascult si eu de curiozitate. Melodia e un featuring cu George Hora (care-a auzit...eu abia acum am onoarea) si a aparut pe albumul "Romanisme" partea I. Versurile incearca sa formuleze un fel de maxime, de axiome pe marginea unor realitati specific romanesti, cunoscute de toata lumea. Nu trebuie sa sa ti se demonstreze adevarul afirmatiilor , esti de acord si gata. Tonul ironic este evident si te face sa surazi amar.
Poate muzica seamana cu cea a nu stiu cui , nu ma pricep, insa mie imi place , mai ales refrenul...suna bine. Cel putin mie, ca si interpret, Puya mi-a atras atentia abia cu aceasta melodie...sau cel putin nu-mi amintesc alta. Astfel, datorita acestei melodii am mai ascultat si: "Ceva firesc" si "Ne doare-n p...", si nu pot spune nici ca-mi displace, dar nici ca am devenit fan. Nu as asculta non-stop... dar ocazional, da, merge.
In videoclip sunt amestecate motive diferite de prin videoclipurile romanesti si straine. Nu am inteles :) de ce omu' ala trebuie sa cante la pian stand in picioare...parea cam dificil...Apoi, s-au folosit la maximum ochii lui Puya, atat in videoclip cat si pe coperta. Trebuie sa recunosc: are ochi frumosi.
Textul zice despre hotie, necinste, snobism, ipocrizie (mai ales a celor care vor sa para cinstiti si acuza pe altii de hotie), lipsa dreptatii (cand sunt implicati americanii in accidente si sunt scosi basma curata-apropo Teo Peter), sex, locul nostru in Europa, manelisti (care arunca bani"fara numar"), lipsa de valoare in fotbal si violenta din el... Is this the life? la noi? da.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu