21 apr. 2009

Zeitgeist

Incercand sa-mi explic lipsa totala de entuziasm cu privire la sarbatorile care tocmai au trecut, am ajuns cu gandul la un film:"Zeitgeist".
Exact in ajunul invierii, ma apuca pe mine vizionatul. Si daca m-am apucat de urmarit filmul nu l-am lasat pana nu l-am terminat si apoi am vazut si mai bine de jumatate din "Zeitgeist-Addendum" . Asta inseamna mai bine de trei ore cu ochii pe informatiile care curgeau cu o viteza naucitoare. Bineinteles ca am terminat si "Zeitgest-Addendum" cu prima ocazie-inca vreo ora.
Nu stiam ce sa urmaresc mai repede ceea ce se auzea, ce se vedea, subtitrarea...Nu pot spune cu mana pe inima ca am aprofundat informatiile primite, insa ceea ce mi-a fost dat sa vad si sa aud m-a zdruncinat putin. De fapt am avut impresia unei palme primite ca atunci cand cineva trebuie ca fie readus la realitate prin orice mijloace.
Toate informatiile sunt prezentate atat de curat, coerent, rational si logic incat nu mai poti comenta mare lucru. Ar trebui sa te apuci de studiat, de cautat dovezi (de negasit,in mod real) pentru a contrazice ceea ce se expune.
Consider ca oricaruia dintre noi i-au trecut prin minte macar o parte din ideile expuse, nu neaparat in exact aceeasi forma sau cu aceeasi convingere. Nu toti au curajul sa mearga atat de departe cu idei care pot fi direct acuzatoare sau pot fi considerate blasfemii.
Filmul care intentioneaza sa surprinda exact "spiritul veacului" a fost regizat de Peter Joseph, un barbat ce mi-a parut foarte tanar (din ce-am vazut intr-un interviu) dar atat de sigur pe ceea ce spune, atat de convingator si totusi relaxat, fara sa incerce din rasputeri sa convinga.
In "Zeitgeist"-the movie m-a surprins foarte tare prima parte in care se demoleaza mitul Isus Hristos. Religia din intreaga lume pare a se baza pe aceeasi credinta, in centrul ei aflandu-se soarele (astroteologie). Toti mesagerii divini, mesia, ar fi doar personaje care refac simbolismul renasterii. Astfel, si Isus ar fi doar o alegorie, un personaj fara existenta fizica reala, personaj creat dupa un sablon nascut dupa o mentalitate straveche, bazata pe astrologie.
In acelasi timp se subliniaza ideea ca prin religiile diferite nu se face altceva decat divizarea umanitatii -lucru ce duce la conflicte si astfel e impotriva fiintei umane.
O alta dovada impotriva crestinismului ar fi prea marea libertate si posibilitate de interpretare a textului biblic. Astfel, fiecare lector ar putea da noi valente mesajului sfant sau aparent sfant.
Nu se poate spune ca autorul filmului ar avea motive rauvoitoare, ca ar fi vreun individ cu cine stie ce aspiratii politice sau religioase pentru putere. Mesajul sau este centrat pe binele umanitatii, pe nevoia de eliberare a omului de su orice forma de control : fie religie, fie politica, fie bani sau mass-media.
Politica si sistemul bancar sunt supuse unor analize minutioase cu multe dovezi si explicatii . SUA
e vazuta ca o natiune de oameni aparent liberi, cu iluzia libertatii, dar la randul ei, aceasta natiune intervine si hotaraste in dreptul altor natiuni, chiar si atunci cand nu ar trebui. De fapt considerente materiale sunt in joc si nu considerente umanitare.
Pana la urma, noi toti...sau aproape toti, suntem niste marionete, niste sclavi controlati prin diverse mijloace. Se trage astfel un semnal de alarma ca sa ne recapatam drepturile si libertatile pe care singuri ni le-am pierdut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu