5 mai 2009

"Visatorul"

Spanzurat de aer printre ramuri
se framanta in matasa-i
un paianjen.
Raza lunii l-a trezit din somn.

Ce se zbate? A visat ca
raza lunii-i fir de-al lui si
cearc-acuma sa se urce
pana-n ceruri, sus, pe-o raza.

Se tot zbate indraznetul
si s-azvarle.
Si mi-e teama
c-o sa cada - visatorul.
(Lucian Blaga, Visatorul)

88 de comentarii:

  1. am si eu o tema... ma bazez ca poate cnv imi da niste idei... mesajul poeziei?:-S
    cnva?

    RăspundețiȘtergere
  2. Paianjenul, reprezentant al unei lumi inferioare(insectele) aspira spre o lume superioara. "Raza lunii l-a trezit din somn", l-a determinat sa creada ca-si poate depasi conditia limitata, sa aspire spre transcendent. Crezand ca-si poate infrange destinul mediocru, "indraznetul...se tot zbate/ si s-azvarle" fiind in pericol sa se prabuseasca. Prabusirea ar semnifica costientizarea imposibilitatii depasirii propriei conditii.
    Este de fapt o alegorie: "visatorul" poate fi omul ce aspira spre transcendent, spre depasirea propriei conditii de muritor. Destinul nu poate fi infrant, iar incercarea de a te impotrivi destinului duce spre moarte. De aici si compatimirea, tristetea din finalul poeziei:"...mi-a teama/ c-o sa cada-visatorul."

    RăspundețiȘtergere
  3. Acolo(mai sus) este "constientizare".
    Asa-i cand "dai drumul" comentariului fara sa-l citesti cu atentie :)

    RăspundețiȘtergere
  4. poiezia visatorul de lucian blaga transmite sentimente fata de curajul paianjenului de as atinge scopul idealul .In al doilea rand indrasneala acce3ntuiaza ..........de as atinge idealul este perceputa ca o forma de incostienta este condamnat sa traiasca spanzurat de aer de nimic se framanta in antunericul existential.cam atat ca ma doare mana :))oke va poop

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru ca am observat ca intra destul de multe persoane pentru a cauta informatii despre poezia "Visatorul", tin sa mentionez ca aici nu este un site de referate si comentarii. Si daca anonimul de mai sus a lasat un comentariu pe care il considera pertinent, ba chiar se pare ca e mandru de el, nu inseamna ca trebuie luat ca atare.
    Din moment ce si-a inceput comentariul cu "poiezia" si a continuat cam in aceeasi maniera, e clar ca acest comentariu ar trebui inclus eventual in domeniul "perle ale elevilor".
    Fiecare trebuie sa aiba discernamand in alegerea informatiilor de pe internet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te crezi cam "cool" si asta nu prea este in regula. Omul a intrebat si el ceva, asta nu inseamna ca trebuie trecut in "perle ale elevilor". Nu suntem genii si ne permitem sa intrebam pe oricine cate ceva despre poezia "visatorul". Daca ai chef sa comentezi aiurea dute la cotidianul sau un "dracu" vrei.
      O seara minunata va doresc tuturor.

      Ștergere
    2. Te crezi cam "cool" si asta nu prea este in regula. Omul a intrebat si el ceva, asta nu inseamna ca trebuie trecut in "perle ale elevilor". Nu suntem genii si ne permitem sa intrebam pe oricine cate ceva despre poezia "visatorul". Daca ai chef sa comentezi aiurea dute la cotidianul sau un "dracu" vrei.
      O seara minunata va doresc tuturor.

      Ștergere
    3. Nu,nu toti suntem genii,dar consider ca gramatica limbii romane trebuie sa fie cunoscuta :)

      Ștergere
    4. Eu cred ca Just Ana are dreptate in privinta acelui comentariu,adica m-am uitat peste el si este plin de greseli si daca cumva scri asta la Bac sau orice alt test, profesorul iti da 2 direct.

      Ștergere
  6. mersi am scris tema la rom:)) poop

    RăspundețiȘtergere
  7. as avea si eu nevoie de o scurta compunere de 10 reanduri in care sa prezint semnificatia titlului prin raportare la continutul textului va roog ajutati-ma multumesc :-*

    RăspundețiȘtergere
  8. cine imi explica ji mie in 5 randuri semnificatia versurilor "Se tot zbate indraznetul/ si s-azvarle"pls

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Versurile : "Si mi-e teama \ c-o sa cada - visatorul " transmit teama eului liric pentru un paianjen . Mica necuvantatoare adormita crede ca raza lunii , care il trezise din somn , este un fir de-al lui pe care incearca sa se suie .

      Ștergere
  9. poezia e naspa. nu o inteleg de toooot

    RăspundețiȘtergere
  10. Paianjenul este autorul care exprima efortul creator!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. tot ce e scris aici nu e bun:D:D

    RăspundețiȘtergere
  12. pai..paianjenul poate sugera intreaga societate care se lupta sa ajunga mai sus...

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu cred ca mai bine ne-am pune capul la contributie si din toate informatiile pe care le-am cultivat dea lungul timpului,cred ca ar putea iesi ceva.ma refer la faptul ca nu este indicat sa preluam dupa internet niste informatii care pot fi si gresite. Munciti ca sa fiti fericiti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ia nu te mai baga lasa-ne in pace sa cautam ce vrem

      Ștergere
    2. nimeni nu iti vrea parerea!!!!!!!!

      Ștergere
    3. nu avem nevoie de sfatul tau!!!!!!!!!!

      Ștergere
    4. Cn. te-a intrebat cv. ?! =]]]

      Ștergere
    5. El va zicea parerea lui,asta nu-i un motiv sa sariti cu gura pe el.Lasati-l in pace sa zica ce vrea el pentru ca are dreptul.

      Ștergere
    6. Inculti si prosti, ii dau dreptate primului Anonim.

      Ștergere
  14. super am pus toate cele de mai sus la un loc si miam facut tema la romana:))

    RăspundețiȘtergere
  15. Imi place ce ati postat, cu toate ca mai sunt cateva greseli, dar asta e nimeni nu e perfect. oricum va multumesc si va pwp doolc3

    RăspundețiȘtergere
  16. vreau si eu comentariu la poezia visatorul de lucian blaga deca se poate

    RăspundețiȘtergere
  17. vreau si eu semnificatia titlului

    RăspundețiȘtergere
  18. titlul poate fi o posibila de legatura pentru descifrarea textului!!!

    RăspundețiȘtergere
  19. hai ma ca nu e greu......... deloc...!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. ana te rog ajuta-ma cu o scurta compunere de 10 reanduri in care sa prezint semnificatia titlului prin raportare la continutul textului

    RăspundețiȘtergere
  21. ana imi poti da si mie cateva informatii despre arta poetica a poeziei...am o tema la romana...am lipsit de la scoala din motive de sanatate si nu am inteles lectia...iti raman datoare

    RăspundețiȘtergere
  22. Spuneti-mi si mie semnificatia versurilor:"Ce se zbate? A visat ca
    raza lunii-i fir de-al lui si
    cearc-acuma sa se urce
    pana-n ceruri, sus, pe-o raza."

    RăspundețiȘtergere
  23. cARE ESTE SEMNIFICATIA titlului "VISATORUL"?

    RăspundețiȘtergere
  24. O semnificatie a titlului ? Cineva ? :X

    RăspundețiȘtergere
  25. Titlul poeziei este un atribut al omului de geniu si inspira melanconia.........

    RăspundețiȘtergere
  26. cel mai frumos lucru la o poezie este sa o citesti / intelegi dar cand vine vorba de comentarii si apartenente ... vine partea urata :(

    RăspundețiȘtergere
  27. miturile poeziei si semnificatiile lor . va rgg ..

    RăspundețiȘtergere
  28. Răspunsuri
    1. Nici eu la cum scri :D
      Apropo ce inseamna nst ? Nu stiu ?

      Ștergere
  29. in ce cadru apare visatorul ?

    RăspundețiȘtergere
  30. Mai bine va duceti si invatati, mai uitati-va putin pe caietul de romana, si apoi intrebati!:| Eu cum de reusesc sa fac comentariu de 30 de randuri si voi nu puteti sa scrieti nici unul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai dreptate ar trebui fiecare sa munceasca

      Ștergere
    2. Parerea mea este ca toti trebuie sa muncim eu sunt clasa a 7-a iar profesoara mea de romana nu a facut cu noi comentarii , am facut apartenente la specie dar nu comentarii si eu as avea nevoie macar de un model.Nu vreau mura in gura dar totusi nu ne-am nascut toti genii iar site-urile astea sunt facute sa ne ajute nu sa ne contrazicem care sunt cei destepti si care sunt cei mai putin destepti asa ca fii mai putin cu nasul pe sus si daca sti oferati ajutorul.

      Ștergere
    3. Draga kiki nu trebuie sa scrii mult si prost..

      Ștergere
  31. sa sti ca ai dreptate si eu pana anul trecut nu fceam compuneri sau comentari singura dar intr-o zi nu mai avem net si a trebuit sa o fac singura si mia iesit foarte frumoas. ar trebui sa muncesca fiecare

    RăspundețiȘtergere
  32. ce situatii de comunicare is in textul asta ca astea nu le-am inteles pana la ora asta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah , Ionut , mama deci asa-ti faci tu tema la romana [stai calm , si eu tot aia cautam de-am ajuns aici =)))))))) ]

      Ștergere
  33. ma enerveaza poezia asta..poti intelege orice din ea...poezia este despre un paianjen,dar la indicatii zice ca e si despre om..atunci e spiderman=)))))(glumesc)...ce ne-a oferit ana se poate folosi si la semnificatia titlului,dar nu puteti sa-i cereti sa o formuleze ea.

    RăspundețiȘtergere
  34. Pentru semnificatia titlului incercati sa comentati din punct de vedere structural 2 aspecte: titlul cu valoare de adjectiv si apoi cu valoare de substantiv. Trebuie sa spuneti ceva despre cuvintele din acelasi camp semantic cu titlul. Iar apoi, din punctul de vedere al expresivitatii, sa spuneti despre niste personificari si sa le comentati putin asa cum le vedeti voi. Orice parere poate fi buna, din moment ce aduce o impresie noua. Sper ca v-am putut ajuta...

    RăspundețiȘtergere
  35. imi spune si mie cnv 2 sintagme?

    RăspundețiȘtergere
  36. va rog imi puteti spune si mie 2 sintagme care sugereaza dimensiunea spatiala a imaginaruluipoetic?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cele doua sintagme sunt : "raza lunii ,pana-n ceruri sau sus pe-o raza "

      Ștergere
  37. Răspunsuri
    1. 3 greseli in 3 cuvinte.....
      Se scrie thank you very much
      PS:Incearca sa scri pe romana :)

      Ștergere
  38. 3 trasaturi ale modernismului in poezie? stie cineva? va rog

    RăspundețiȘtergere
  39. 3 trasaturi ale modernismului in poezie? stie cineva?

    RăspundețiȘtergere
  40. paianjenul nu e insecta:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. =)))))) da ce ii om handicapatu-le o.O ?! !!!! :))))))))))) .. face parte din regnul animale---->insecte---->artropode ;) ..:))))))

      Ștergere
  41. buna.ma puteti ajuta cu interpretarea poeziei VISATORUL de L. Blaga?Am o tema la romana si nu stiu ce sa scriu!!!!!!MERCI

    RăspundețiȘtergere
  42. Semnificatia titlului Visatorul de Lucian Blaga?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  43. Tema la romana - Done, thanks 'just ana' :*

    RăspundețiȘtergere
  44. Trebuie sa argumentez ca titlul se potriveste continutului...help?:>

    RăspundețiȘtergere
  45. Poate sa-mi zica cineva va rog ce semnificatie are titlul poeziei?

    RăspundețiȘtergere
  46. Poate sa imi spuna si mie cineva ce figuri de stil se afla in poezie, plus exemple? Va rog

    RăspundețiȘtergere
  47. comparatie: a visat ca raza lunii..... daca nu gresesc.

    RăspundețiȘtergere
  48. comparatie: a visat ca raza lunii.......

    RăspundețiȘtergere