30 iun. 2009

...pe scurt...

Am plecat de la Moldovita si am ajuns in Pasul Pascanu

si prin Pasul Mestecanis:

Am ajuns la Manastirea Prislop la cota 1416 in Parcul National Muntii Rodnei.

In statiunea Borsa am vrut sa ajungem la Cascada Cailor, asa ca am urcat cu telescaunul.

Cascada Cailor se afla pe partea de nord a Muntilor Rodnei. Apa cade cam 100 m in trepte :40m, 20m si 40m. Este o cascada destul de spectaculoasa si de frumoasa.

De aici se poate vedea si Pietrosul Rodnei.

La Borsa am dat de o sarbatoare in ziua de Sanziene.

Am oprit si la Moisei ca sa vizitam Monumentul Martirilor.

Apoi ne-am cazat pentru inca doua nopti la o pensiune intre Telciu si Romuli.

Aici am stat cuminti pentru putin. Apoi, la intoarcere, am trecut pe la Muzeul George Cosbuc si pe la Muzeul Liviu Rebreanu.
La Cosbuc am ajuns inainte de deschiderea programului, norocul nostru ca ghidul era acolo si aerisea, astfel incat si-a facut mila de noi si ne-a primit.

La Prislop (muzeul il mai vazusem, dar numai pe afara) am avut parte de o prezentare impresionanta din partea unui ghid care chiar il iubeste pe Rebreanu. El era foarte mandru pentru ca de curand fusese vizitat la muzeu de ambasadorul Chinei in Romania. Exact cu o seara inainte , parterul cladirii noi a muzeului fusese inundat iar ghidul tocmai se straduia sa usuce , cu usile larg deschise. Urmele ploii abia de se mai vedeau.
Este stiut faptul ca Pripasul din romanul "Ion" este de fapt Prislopul, si multe dintre personaje sunt construite dupa modele reale (cel mai evident:Ana=Rodovica). Oricum, ar fi prea multe de spus...
Mie imi place foarte mult Rebreanu. Titlul lucrarii mele de diploma suna ceva de genul: "Ipostaze arhetipale ale erosului in 'Adam si Eva' de Liviu Rebreanu"...dar asta-i alta poveste.


Si, ca sa termin, am trecut apoi si prin Sovata, pe la Lacul Rosu si mai ales, prin Cheile Bicazului.

Prin Bacau ne-a insotit o frumusete de curcubeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu