23 iul. 2009

23 iulie ...o zi

Astazi, pe langa obisnuita plaja, am avut timp sa termin de vizionat doua dintre filmele recomandate cu buna credinta de Puiu . Si daca a garantat cu ce-are mai de pret: sculele lui de pescuit, ce sa fac? m-am pus pe cautat.
Am reusit sa gasesc "Five Minutes of Heaven" si "The Proposal". Exact aceasta a si fost ordinea vizionarii.
Primul film mi s-a parut foarte interesant prin noutatea subiectului; eu, cel putin, nu am mai vazut un film cu subiect asemanator. Actiunea se petrece in Irlanda : in 1975, un tanar dintr-o grupare extremista ucide cu sange rece un catolic, fiind vazut de fratele ucisului in momentul crimei. Copilul creste marcat de ceea ce a trait iar ucigasul este condamnat la 12 ani de inchisoare. Dupa 33 de ani de la intamplare, cei doi sunt invitati intr-o emisiune televizata pentru o eventuala reconciliere. De fapt, Joe Griffen (copilul martor) intentiona sa se razbune pentru tot chinul indurat in toti acei ani, ucigandu-l pe Alistair Little (Liam Neeson).
Personajul Joe Griffen e interesant, mucalit si cu o mare problema interioara rezolvata pana la sfarsitul filmului, acceptand pana la urma si eliberarea spirituala a ucigasului.
Mi-a placut si paralela intre atitudinile celor doi, inainte de crima(1975) si posibila crima(2008): gesturi, mimica , stare.
Aaa, in film joaca si o romanca, un rol episodic, dar e acolo si joaca bine: Anamaria Marinca.
Placut filmul!
Ce sa zic de "The Proposal" ? O comedie romantica draguta cu Sandra Bullock simpatica foc si asa, in rol de sefa scorpie. Film deconectant , amuzant dar parca prea se leaga totul in povestea lor de dragoste. Finalul era previzibil din primele 10 minute.
Acum mai am de gasit si "The Soloist" sa vad cu ce se mananca. Stiu ca joaca Robert Downey Jr. in rolul unui jurnalist ce se implica in niste actiuni de intrajutorare.

4 comentarii:

  1. Bun, daca unul singur ti-a placut, eu raman cu sculele. Vorba-i vorba! :)
    Uite, bonus, inca unul. O comedie cu Martin Lawrence - 'Welcome Home, Roscoe Jenkins'

    RăspundețiȘtergere
  2. :)ca sa le poti pastra linistit, fara teama ca as putea carcoti ceva, ar trebui sa mai faci inca doua recomandari pe langa acesta din urma pe care chiar il am dar nu l-am vazut inca. Si cred ca suntem chit! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Scuze pentru intarziere :) Nu stiu daca ai vazut, dar mie mi-a placut foarte mult 'The patriot' cu Mel Gibson. E de prin 2000 :P Un film...puternic...as spune eu!

    RăspundețiȘtergere
  4. L-am vazut :) de mai multe ori, chiar. Mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere