31 iul. 2009

Parfum

Azi dimineata plec impreuna cu Maria la plaja.Iau un maxi-taxi , ma asez eu pe un scaun, Mari langa mine. Ea, foarte mandra de rucsacul ei in forma de dinozaur/dragon -o corcitura ciudata, rosie, cu burta transparenta- in care avea jucariile. Mai nou, serveste pe toata lumea cu ceai din cescutele sale roz, iar ceainicului ii spune "seaining".
Mergem ce mergem cu masina si la o statie urca un dandy spalat , tuns, frezat siii...parfumat. Cu adevarat parfumat, dar ce parfumat! Mirosea de te tampea si nu in sensul bun al cuvantului.Un miros greu care sufoca, parca. Toate ca toate dar se aseaza si pe scaunul din dreptul bancii noastre. Naspa, aiurea, cam nasol. Eu ma intorc putin intr-o parte sa mai atenuez din impactul olfactiv .Maria se trezeste: "Mami, a se miroase?" Eu, in soapta(in speranta ca poate si ea va vorbi la fel):"A parfum."
Incerc sa-i indrept atentia spre fereastra si incep sa vorbesc despre cum ne intrecem noi cu celelalte masini din trafic. Maria:" Miroase a parfum?" Eu, in soapta:"Da!"
"Miroase a musegai!"si stramba din nas facand un "Pfuuu!" Cred ca mi se ridicase tensiunea, speram totusi ca mirositorul nostru sa nu aiba atentie distributiva si sa ramana doar cu gandurile lui(poate se gandea chiar la cat de cool e el).
Maria subliniaza ca si cand faptul ca vorbeam in soapta ii dadea de inteles ca nu-s prea atenta la ceea ce spune ea:"Miroase a musegai si a noroi!" Nu cred ca stie ea exact cum miros chestiile mentionate dar cred ca in mintea ei le asociaza unor mirosuri urate. Norocul meu ca musiu a coborat inaintea noastra ca as fi fost nevoita sa ma tin cu o mana de nas si cu alta sa o tin pe Mari de gura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu