20 iul. 2009

Sfantul Ilie

Astazi este sarbatoare...am aflat si eu cand, foarte harnica (ptiu, sa nu ma deochi singura), intentionam sa cos niste bretele la o rochie.
Imi amintesc: pe 20 iulie se sarbatoreste Sfantul Ilie, "carutasul Raiului, care fulgera si trasneste", cel despre care se spune ca s-a ridicat la cer, in aceasta zi, intr-un car de foc. Din batrani se spune ca in fiecare an, in preajma zilei de 20 iulie, ploua.
Cand eram mica aveam o placere sa spun: "ei, vezi, e Sf. Ilie, de ce nu ploua?!?" E adevarat ca aveam o serie intreaga de nedumeriri legate de Dumnezeire, de Sfinti, de credinte...multe dintre nedumeriri nu au disparut nici astazi dar am invatat sa ma impac cu gandul.
Se spune ca are un bici de foc in mana stanga, cai inaripati la trasura cu care alearga pe cer, de unde urmareste dracii de pe pamant. Astfel , trasneste prin pomi, sub streasina caselor, animale si chiar turle de biserici, locuri unde se ascund dracii, de furtuna.
In aceasta zi se duce busuioc la biserica si se mananca pentru prima data in an , mere noi.
Am cumparat si eu din piata niste busuioc, asta pentru ca mirosea foarte frumos...de mere ce sa zic, am mancat mere noi inainte de 20 iulie. Se zice ca daca mananci mere noi inainte de Sf. Ilie, pe lumea cealalta vei culege vesnic mere si cand vei vrea sa le mananci ele vor disparea. Ce sa zic , incerc sa ma obisnuiesc cu gandul...desi imi plac merele. Pe langa alte pedepse posibile, aceasta-i floare la ureche.

2 comentarii:

  1. pot ca merele , pe lumea cealalta ,sa le inlocuiesc cu nectarinele? as culege vesnic nectarine. nu-mi plac merele ptr ca-mi maresc aciditatea in stomac si-mi d-au crampe .

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai bine lasa merele. Daca citeai cu putin mai multa atentie, vedeai ca de fapt merele culese continuu pe lumea cealalta ti se refuza , dispar daca vrei sa le mananci. Asa ca mai bine culegi mere care dispar(ca tot nu-ti plac) si mananci nectarine...cate vrei (nu cred sa fie vreo interdictie legata de nectarine).

    RăspundețiȘtergere