30 iul. 2009

"Vorbe de alint"

Cand merg la plimbare cu Mari, pe strada, in parc, pe langa atentia acordata aprope in exclusivitate micutei vad si aud fel de fel de lucruri. Nu neaparat ca as tine neaparat sa inregistrez gesturi si fapte ce nu ma privesc, dar dau ele peste vazul si auzul meu.
Astfel, intr-o seara, am vazut o mamica delicata, de vreo nouaj'de de kile, preocupata foarte de baietelul ei de vreo trei ani care se tot dadea cu dosul de pamant ca nu stiu ce-si dorea. Care a fost reactia silfidei doamne? "Daca-ti dau un pumn in cap, sa vezi cum taci!" si l-a agatat dragastos de o aripa tragandu-l dupa ea. Si baietelul, atarnand intr-o parte, mai prin aer, mai pe jos, scancea in continuare.
Azi dimineata, in parc, o alta mamica(aceasta, mai umana). Fetita ei de vreo doi ani se impiedica si cade. Cazaturi destul de obisnuite la varsta asta,chiar si mai tarziu, ca doar e copil, se joaca, nu-i bibelou. Eu cel putin, am fost un copil cam energic(ca sa nu spun obraznic)aveam constant un numar de zgarieturi, coji de-alea rosii-grena pe genunchi, in coate. Ca sa nu mai spun de semnele pe care le mai port si acum.
Mamica aceasta ii spune fetitei:"Cazi ca o gasca proasta!" pe un ton in care nu incapea gluma. Fetita ce sa faca? O crede pe mama, ca doar e mai mare si mai inteleapta. Observatia "daca esti prost/proasta" adresata unor copii am mai auzit-o de nenumarate ori. Cum Dumnezeu sa-ti faci tu singur copilul, prost? El ce-o sa faca? Asa o sa se considere. Iar ceilalti asa il vor trata.
O mamicuta mai tinerica(probabil a ramas insarcinata accidental), mergea nervoasa impingand un carut in care se afla un bebelus. Si cum ala mic plangea, s-a apucat sa-l alinte:"In p-da ma-tii! (care-o fi aia) Taci ca te dau cu curu' de pamant!"
Nu ma laud eu acum ca as fi Mama(cu majuscula)perfecta, ca fac totul ca la carte, pentru ca nu-i asa. Dar nici nu-mi injur copilul si nici nu mi-l prostesc singura.
Si inca o intamplare de astazi, putin mai altfel decat celelalte: o mamica se lauda altei detinatoare de copil:"Nu ti-am spus eu ca e precoaca!?" (si asta pentru ca mergea la un an...varsta la care, in mod obisnuit, merg cam toti copiii)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu