27 aug. 2009

Jurnal

Din cand in cand ma apuca asa o stare de nu mai pot sa scriu nimic pe aici. Poate ca e lene, oboseala, lipsa de chef...nu as putea spune exact. Desi mi s-au intamplat lucruri, am citit , am ascultat muzica, am urmarit filme...Ma apuca asa o stare de nepasare...nici macar nu as putea face o corelatie :ma simt bine nu scriu sau , dimpotriva, ma simt rau, nu scriu...pur si simplu. Uneori imi vine sa sterg totul ca si cum nu ar fi existat.
Asta imi aduce aminte de faptul ca in adolescenta am avut jurnal, mult timp. Seamana intr-o oarecare masura cu ceea ce fac aici, dar nu-mi permit sa-mi scriu toate gandurile si trairile. Poate ca daca as putea as scrie destul de mult...cred. Si cum spuneam, imi scriam eu gandurile nastrusnice in jurnal, destul de detaliat. Poate ca niciodata nu am fost destul de deschisa spre ceilalti ca sa pot vorbi despre tot ceea ce gandem sau simteam, asa ca vorbeam cu mine destul de mult, prin diverse mijloace. Jurnalul era un astfel de mijloc. Era destul de eficient in autoeducatie pentru ca dupa ce trecea o oarecare perioada de timp dupa ce sriam despre ceva, faceam notatii pe marginea textului, ma certam singura, ma persiflam , imi dadeam si dreptate daca era cazul...Toate caietele pe care le-am scris(pentru ca nu a fost doar unul) am incercat ca le sigilez in scopul de a le pastra cat mai mult timp, poate chiar pana la batranete. Mai ales ca-mi dadeam si sfaturi despre cum sa ma port cu adolescentii atunci cand nu voi mai fi unul. De ce sa le sigilez? Ca sa nu mai fiu tentata sa fac observatii mereu, sau sa ma apuc sa rup foile cand imi dadeam seama ca poate am scris prea mult despre ce-i in mine.
Cu toate acestea, le-am distrus pe toate. Pe unele le-am rupt foaie cu foaie in bucati mici, mici pana nu se mai intelegea nimic din ceea ce fusese scris si apoi le-am aruncat; pe unele le-am ars...De ce le-am distrus? Poate din cauza faptului ca am vrut sa ma rup de trecut, poate ca nu ma mai recunosteam in cea care scrisesem, poate ca ele isi facusera datoria de a ma ajuta atunci si atat.
Acum , daca stau sa ma gandesc, nici nu imi doresc sa nu le fi distrus...inseamna ca am facut bine? nu stiu.
Imi amintesc acum o alta metoda a mea de a ma exprima, mai ales in probleme dificile sau cand ma enerva cineva: scriam scrisori catre diverse persoane carora aveam sa le comunic diverse ganduri sau idei de-ale mele. Scriam in ele absolut tot ce-mi trecea prin minte, tot, ca si cum i-as fi vorbit persoanei in cauza, fara sa cenzurez nimic, fara gandul ca as putea supara pe cineva. Sigilam plicul, puneam scrisoarea intr-un loc pe care il stiam doar eu, iar dupa ceva timp, rupeam scrisoarea cu totul, fara sa recitesc. Cred ca e o modalitate buna de a da afara nervii reprimati, mai ales daca persoana care cauzeaza nervii e un sef...Imi aduc aminte ca am scris odata o astfel de scrisoare dar dupa ce-am distrus-o mi-am dorit sa fi trimis cu adevarat scrisoarea...eram curioasa care ar fi fost reactia.
Si uite asa, stateam si ma gandeam daca sa sterg tot ce-am scris pe-aici sau nu...Nici nu am curaj sa recitesc ce-am scris in unele texte de acum cateva luni. Nu stiu daca ma mai regasesc exact la fel. Cu siguranta nu mai am aceeasi stare. Ma simt mai bine. O fi de bine, o fi de rau...eu si eternele mele indoieli.

7 comentarii:

  1. Cred ca tocmai de asta nu inteleg ideea de blog. Daca tot nu poti scrie tot ce-ti trece prin cap, daca nu poti sa-ti descrii toate trairile, starile, fanteziile, daca tot trebuie sa te autocenzurezi, care-i rostul? Nu mi-au placut niciodata jumatatile de masura si poate de asta nu reusesc sa inteleg. E ca si cum m-as minti... Nu scriu, deci nu prea s-a intamplat, deci nu prea exista... Parerile poti sa ti le spui si pritenilor si nici nu-i musai sa-ti fie foarte apropiati ca sa le faci confidente, nu? Prefer un jurnal sincer, unui blog care nu te defineste cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu sunt in masura sa dau un raspuns exact la aceste intrebari. Pentru mine blogul acesta este ca un joc: ma exprim, scriu si-mi place sa scriu, ma cunosc oameni si cunosc oameni, invat lucruri noi pe care altfel nici nu m-as fi obosit sa le descopar...Nu este o modalitate de a face bani, nu imi fac reclama, nu ma straduiesc sa ma fac cunoscuta. Doar scriu , ma joc...uneori ma simt atat de bine cand fac asta. Uneori imi clarific mie niste ganduri , unele probleme, chiar daca scriu mai voalat...scriu si-mi pun ordine in ganduri, in trairi. Nu e obligatoriu sa fiu inteleasa de eventualii lectori, nu e obligatoriu sa fiu citita. Nu ma pot lauda ca as fi un blogger cu adevarat...ar trebui intrebat unul cu vechime... pe-acolo cred ca se pot da usor raspunsuri la intrebarea pentru ce e bun un blog.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe Maria ai intrebat-o daca te lasa sa-ti stergi "gandurile" de pe blog?

    Va imbratisez cu drag (pe Ana si Maria),

    Un prieten din Cluj

    P.S. Ai putea sa-mi dai adresa de e-mail al colegului "de religie" (Ciprian, banuiesc)

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Pe Maria nu am intrebat-o...poate ca nu ar trebui sa-i sterg "gandurile" :))
    Adresa lui Ciprian o pot da abia dupa ce ma intalnesc cu el. Nu-mi permit sa fac asta de capul meu. Oricum, o sa-l vad zilele astea, saptamana viitoare cel mai probabil.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc!

    Un prieten din Cluj

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim - Ceea ce spui tu, este posibil de facut : un blog complet anonim! doar tu sa stii de el! In momentul in care sunt rudele, prietenii, cunostinte conectate la el...nu poti! Pur si simplu! Eu am facut-o o singura data si imediat au venit reactiile pe toate canalele : 'ce-ai patit'???
    Ei, eu nu vreau asta. Si cred ca nici Ana ;)

    P.S. - tu insuti ai comentat 'anonim' :)) Puteai sa zici 'George, din Alexandria' la sfarsit ;) Dar tu nu esti blogger, nu-i asa? Ei bine, nici noi(daca-mi permiti,Ana) :) Sunt aia din varful ierarhiei zelist! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am preferat sa citesc si sa ma abtin de la comentarii. Poate ca e mai bine asa.

    RăspundețiȘtergere