30 dec. 2009

Jim Rohn, "The Qualities of Skillful Leadership"

Jim Rohn, autor de literatură motivațională care a influențat oameni din întreaga lume, s-a stins din viață la 5 decembrie ,2009 . Am citit mai multe texte ale sale.
Într-unul dintre ele, prezintă câteva dintre calitățile pe care ar trebui sa le aibă un bun conducător. Prin conducător înțelegând manifestarea unor calități acasă, la serviciu, în comunitate.
Un bun conducător:
1. este puternic dar nu nepoliticos, grosolan. Grosolănia poate fi confundată cu puterea, uneori (exemple din viața de azi sunt multiple);
2. este amabil dar nu slab, amabilitatea nu înseamnă slăbiciune, ci este chiar o forma a puterii;
3. este curajos dar nu violent;
4. este modest, umil dar nu timid. Modestia este o virtute, timiditatea este o boală;
5. este mândru dar nu arogant. Se poate accepta aroganța celui inteligent care-și conștientizează valoarea dar la noi se cunoaște tipul prostului fudul, autosuficient;
6. are simțul umorului, este spiritual dar nu se face de râs.
7. este realist, acceptă viața așa cum e pentru că este unică.

2 comentarii:

  1. Buna! Am gasit pe un blog pe care-l urmaresc un top al blogurilor noi din 2009 si eu am propus blogul tau. Sper sa nu te deranjeze.
    Pe blogatu.ro... L-am propus pt ca citesc blogul tau cam de pe la inceput, imi place cum scrii, ce scrii.. Iti doresc mult succes pe viitor, sanatate -tie si micutei tale- si la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, nu mă deranjează absolut deloc.
    Mă bucură faptul că altcineva mi-a propus blogul fără să-l consider eu demn de a intra în vreun astfel de top, propunându-l singură, ceea ce nu aș fi făcut.
    Mulțumesc pentru apreciere și încredere!
    La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere