29 ian. 2010

"Docomente"...la dosar

În domeniul în care muncesc eu se pare că sunt foarte, foarte importante hârtiile. Prin hârtii înțelegând adeverințe, diplome, d'astea.
Evident că trebuia să urmez și eu curentul(de nevoie) și m-am înscris la cursuri, am început să adun și eu hârtii, să am DOSAR.
Urmez un curs despre educația adulților.Titlul poate sugera unora anumite teme, mie mi-a sugerat(titlul) că ar fi vorba despre modul în care eu ar trebui să abordez relațiile cu adulții, având în vedere că slujba îmi cere asta în mod frecvent.
Mă duc la curs. Ce să vezi? Până la urmă, cursul mă "învăța" ce cursuri să urmez, ce tipuri de cursuri să urmez, ce competențe ar trebui să dobândesc eu, ca adult cât și formatorul meu. Adică nimic din ceea ce am presupus. Măcar am să obțin o adeverință pentru dosar! că ...hârtia contează! nu, nu consider că totul ar trebui să țină de formalism, de fațadă, dar la concluzia aceasta am ajuns. De ce? pentru că am pierdut ceva timp din viața mea fără să învăț nimic dar obținând o hârtie.
Am mai "învățat" ceva. Dacă te interesează să urmezi cursuri( de parcă urmatul cursurilor de dragul cursului ar fi o plăcere anume)poți să urmezi și cursuri on-line, pe bani, evident. Și la ce te ajută? contează dacă ai o astfel de diplomă, în urma unui curs față în față sau on-line sau blended? Răspuns(din partea celui ce susținea cursul): satisfacție personală (chiar intimă as spune eu). Păi, zice că obții o diplomă frumooaaasă, cu litere în relief...Și ce să fac cu ea? să mi-o prind în piept să vadă lumea că am urmat cursuri, nuu? cred că ăsta-i raspunsul...

4 comentarii:

  1. criogenia salveaza Romania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nuu! Nu mai facem cursuri, nu mai facem nik! Pentru ce ne trebuie? Si asa suntem mai destepti decat toti, nu? Eu tocmai ce termin un master online, nu-mi ajuta diploma- in sensul ca nu mi-o cere nimeni la dosar, dar m-am inscris ca sa invat cite ceva. Si am invatat! Depinde de fiecare! Mai bine o oarecare satisfactie- fie si una intima- decat sa stai, sa lancezesti si sa te intrebi de ce e lumea atat de rea cand tu le stii pe toate!

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, e adevarat! Omul invata toata viata. Cei care se considera prea destepti, care cred ca le stiu pe toate demonstreaza suficienta, ca sa nu spun prostie. Eu invat tot timpul. Viata, timpurile se schimba atat de repede incat daca nu esti pregatit sa inveti te simti depasit.
    Eu vorbeam insa despre unele domenii(cum ar fi si cel in care activez eu)in care domneste formalismul. Daca ai "hartii" nu conteaza ce stii sa faci sau ce ai in cap. Spre exemplu, acest curs despre care vorbeam. Eu m-am dus acolo cu niste asteptari( prea mari), chiar credeam ca va fi interessant si ca voi avea de invatat. Poate de aceea reactia mea prea sarcastica...de invatat nu am invatat dar voi avea o hartie :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ok, am inteles. E normal sarcasmul mai ales cand iti sunt inselate asteptarile. Eu nu am inteles generalizarea. De asta am si comentat. Sunt de acord cu tine ca la noi conteaza mai mult hartiutele decat ce stii, dar sunt si persoane care nu se multumesc doar cu frumoasele patalamale ci vor sa invete ceva. Si nu oi fi eu un caz singular. Si apoi, in momentul in care societatea iti impune anumite reguli- fie ele si nescrise (cum ar fi spre ex sa ai cit mai multe diplome), e de inteles goana dupa diplome, e uman, pt ca in fond fiecare isi doreste sa o duca mai bine.

    RăspundețiȘtergere