26 ian. 2010

Vremuri și ...vremuri

Astăzi, pe 26 ianuarie, ar fi împlinit Nicolae Ceaușescu, 92 de ani...dacă ar fi trăit sau dacă ar fi fost lăsat să trăiască, aș zice eu. S-a născut pe 26 ianuarie 1918, în Scornicești. De ce zic, dacă ar fi fost lăsat să trăiască? pentru că nu mi s-a părut corectă niciodată hotărârea de a-i ucide pe cei doi Ceaușești. Ei ar fi trebui să trăiască, să dea socoteală altfel.
Mă gândeam la serbările, manifestațiile, cântecele, poeziile dedicate lui și soției sale, la emisiunile tv ce durau cel mult 3-4 ore dintre care 10 minute desene animate și, dacă-mi amintesc eu bine, un film sau o piesă de teatru, în zilele norocoase. Da, sâmbăta și duminica mai erau și alte 2-3 ore la prânz, parcă... aveam mai multe desene.
Când fac o paralelă intre ceea ce au copiii de acum și ceea ce aveam noi atunci, mi se pare o situație aproape ...incomparabilă. Eu, ca să vad un desene animat din cele celebre trebuia să mă uit săptămâni la rând câte 5-10 minute, sâmbăta. Fiica-mea, la trei ani și jumătate, știe o groaza de desene animate. Preferatele ei sunt acum , "Pisicile aristocrate". Pe locul doi este "Pinocchio" și apoi"101 dalmațieni", "Frumoasa și bestia". "Scooby Doo" a căzut puțin în dizgrație însă este o constantă. Daaa, mai are niște preferințe "Clubul lui Mickey Mouse"și niște desene de pe Minimax, ce-i plac: "Povești din folclorul maghiar", povești cu tâlc, cu morală, animate. Deja am pierdut șirul...
Și făceam eu legătura dintre vremurile din copilăria mea și vremurile copilăriei micuților de azi: să fi avut eu așa de multe desene...aș fi crezut că am în posesie inelul Arabelei din filmul acela cu Rumburak...sau cum îl chema.
Și dacă tot e ziua "răposatului dictator", să-l omagiem prin versurile tribunului de la România Mare.
"Urări de iarnă”
de C.V.Tudor (același C.V.Tudor dar în 1980):
"Şi pentru astea, deci, l-am ales noi iară
pe Ceauşescu-al nostru, iubit conducător,
pentru a fi puternici, stăpâni la noi în țară,
spre a zidi sub soare un falnic viitor.
Şi-alăturea de dânsul, tovarăș și soție
se află-n cinstea ţării un chip frumos şi blând,
ea azi întruchipează nobleţea pururi vie
a marilor românce născute pe pământ."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu