14 feb. 2010

Hai, să ne iubim !...Că-i sărbătoare!

...este 14 februarie, cică-i Sf Valentin, ziua îndrăgostiților. Ce lozincă să găsesc? Îndrăgostiți din toate țările, uniți-vă! :) sună a dezdrăbălare generală, a orgie într-un grup extrem de numeros…dacă-i punem la socoteală și pe cei ce mimează indrăgosteala…chiar că-i ciudat rău.
Mă gândeam dacă perspectiva mea asupra acestei “sărbători“ s-a schimbat cumva față de ceea ce credeam acum vreun an. Nu cred. Reciteam acum ca să văd dacă nu cumva reacția mea acidă era determinată de întâmplările nefericite din viața mea, poate eram invidioasă(aiurea) și uram dragostea ce dădea pe afara din atâtea piepturi înflăcărate și săgetate (sau scrijelate cu lama)de Cupidon. Poate nu-s prea sensibilă și nu o să-mi tatuez niciodată pe braț, piept, umăr sau alte zone anatomice mai mult sau mai puțin vizibile numele( mai nou, id-ul, nick-ul) celui iubit. Nu consider că trebuie neapărat să existe o evidență palpabilă, materială a ceea ce simți. Iubirea este un termen abstract,la fel și ceea ce simți este la fel de abstract: ilogic, inexplicabil, nedemonstrabil, consider eu. Dacă simți iubirea, o simți, o trăiești, și gata! nu poți găsi formula matematică a unei iubiri sau a ștergerii ei atunci când ți se pare nepotrivită. Ar fi atât de simplu să existe o operație logică, matematică prin care să se dea răspuns corect, exact la toate problemele legate de sentimentele dintre oameni. De Sf. Valentin am senzația că oamenii ar avea un un fel de comutator on/off pentru iubire. Adică, pe 14 februarie comutatorul este on, pe urmă e mai mult off.
Da, mulți vor spune că sărbătoarea este doar un pretext pentru a sublinia încă o dată ceea ce simți. Așa cum de Crăciun toți devenim brusc foarte creștini, miloși, omenoși, darnici, de 8 Martie toți își amintesc de faptul că au venit pe lume dintr-o mamă, de ce de sf Valentin nu am deveni brusc, mai iubăreți, mai îndrăgostiți?
Culmea e ca azi, Sf Valentin coincide cu lăsatul secului, intrarea în postul Paștelui, adică ar fi sfârșitul unei perioade de libertate și începutul uneia de abstinență. Evident că-i o cursă contracronometru pentru cei care vor să postească. Vai, de cei care muncesc: să-și ia liber! :) de Sfântul Valentin; există și pretextul.
Probabil că farmaciile și-au făcut deja aprovizionarea cu prezervative și alte mijloace de contracepție ...de sărbătoare.
Eu cred că orice iubire are sărbătorile ei( și nu doar una pe an, evident) dar nu acelea stabilite de ceilalți, de calendarul tuturor. Nu-ți pot sclipi ochii de bucuria vederii celui iubit doar pentru că așa spune pattern-ul, paradigma...

Un comentariu:

  1. da, s-a deschis supapa de iubarici...Si, brusc, am avut si eu parte de vorbe iubitoare, pentru ca asa trebuie de Ziua Indragostitilor!Desigur, s-au spulberat sub privirea mea cinica si nesimtitoare. Ne trebuie ”ocazii” sa ”aratam”, doar nu era sa putem fi ceea ce suntem!Noroc de altii, ca ne dau ocazii.Noroc de acritura fiintei mele...

    RăspundețiȘtergere