25 mai 2010

Răspunsuri de copii


Am primit pe mail o serie de întrebări adresate unor copii de clasa a II-a cât și răspunsurile formulate de ei. Unele sunt amuzante, altele trădează realități evidente.
Am experimentat și eu pe Maria. La aceleași întrebări a răspuns și ea, la cei trei ani și 11 luni pe care ii are. Adresarea directă din răspunsurile ei se datorează faptului că eu i-am adresat întrebările. Răspunsurile sunt autentice.

De ce a făcut Dumnezeu mame?
1). Ea e singura care știe unde e banda de lipit.
2). Mai mult ca să curețe casa.
3). Să ne ajute pe noi când ne naștem.
Maria:Ca să iubească copiii!

Cum le-a făcut Dumnezeu pe mame?
1). El a folosit pământ, cum ne-a făcut și pe noi.
2). Magie, plus putere supremă, și a amestecat mult.
3). Dumnezeu a făcut mame la fel ca mine și tine .... Numai că el a
folosit piese mai mari...
Maria:Cu forța Lui.

Din ce ingrediente au fost făcute mamele?
1). Dumnezeu a făcut mame din nori și par de înger și cele mai frumoase
lucruri din lume și o măsură de severitate.
2). Ele trebuie să aibă startul din oase de om. După aia s-a folosit
foarte multa ață, mă gândesc.
Maria:Din piele, ochi, din obrazi, din buze, păr, dezete, pisioare, si din toate...gata!

De ce Dumnezeu te-a dat pe tine mamei tale și nu altei mame?
1). Pentru că noi suntem neamuri..
2). Dumnezeu a știut că ea mă iubește mai mult decât mamele altor
oameni.
Maria:Că mă iubesti!

Ce fel de fetită a fost mama ta?
1). Mama mea a fost totdeauna mama mea și nimic altceva.
2). Nu știu, că nu am fost pe vremea aia, dar cred ca a fost mare șefă.
3). Alții îmi spun că ea era buna cândva.
Maria:Ana

Ce a trebuit să știe mama ta despre tatăl tău înainte ca ea sa se
căsătorească cu el?

1).. Numele lui de familie.
2). Ea a trebuit să știe trecutul lui. Dacă a fost un escroc? Dacă se
îmbată cu bere?
3). Dacă face cel puțin $800 pe an, dacă el a spus ?nu? la droguri și? da? la treburile casei?
Maria:Ca îl iubesti, că si eu îl iubesc.

De ce mama ta s-a căsătorit cu tatăl tău?
1). Tatăl meu face cele mai bune macaroane din lume. Si mama mea mănâncă
mult.
2). Ea a devenit foarte bătrână și nu mai putea să facă nimic fără el.
3). Bunica mea mi-a spus că mama mea nu a avut șapca gândirii pe cap
când s-a măritat cu tata.
Maria:Că îl iubesti tare mult.

Cine-i boss la voi în casă?
1). Mama mea nu vrea sa fie boasa, dar ea trebuie sa fie pentru că tatăl
meu e pămpălau.
2). Mama e. Poți sa-ți dai seama după cum face inspecția camerei mele.
Ea vede orice sub pat.
3). Eu cred ca mama e, numai pentru ca ea are mai multe de făcut decât
tatăl meu.
Maria:Tete.

Care-i diferența dintre mama și tata?
1). Mama lucrează la lucru și lucrează acasă, iar tata lucrează numai la
lucru.
2). Mama știe cum să vorbească cu profesorii fără ca să-i sperie.
3). Tatii sunt înalți și puternici, dar mama are puterea reală, pentru
că ea este cea pe care o întrebi când vrei să petreci o noapte acasă la
prieteni...
4). Mama are magie, ea te face să te simți bine fără doctor.
Maria:Tati nu face ce faci tu.

Ce face mama ta în timpul liber?
1). Mamele nu au timp liber.
2). O auzi pe ea zicând că plătește facturi toata ziua.
Maria:Mă dusi la plază când este cald...

Ce ar trebui să schimbe mama ta, ca să fie perfectă?
1). In interior ea e deja perfecta. Pe dinafara cred că ar trebui o
operație de frumusețe.
2). Dieta.
Maria:Să mă dusi unde vreau eu.

Dacă ai putea să schimbi ceva la mama ta, ce ar fi?
1). Ea mă obligă tot timpul să îmi țin camera curată. Aș șterge asta din
ea.
2). Aș face-o mai deșteaptă. Atunci ea ar ști că sora mea e cea care a
făcut prostii, și nu eu.
3). Eu aș dori ca ea să scape de ochii invizibili de la spatele capului.
Maria:Nimic...nu vreau să fii altfel, nu vreau să schimbi nimic din tine...(și uite așa am făcut copilul să plângă...s-a agățat de gâtul meu numai să nu schimb nimic la mine...)

2 comentarii:

  1. Minunat!
    Mulţumim pentru generozitatea ta!

    Maria nu ştie că schimbările profunde sunt de durată, sunt imperceptibile, se petrec în linişte şi te fac să-l iubeşti tot mai mult pe cel "schimbat".
    __________________________________
    Dac-am păstra în inimi, fiecare,
    Sărutul dulce-al mamei, la culcare,
    Atunci n-ar fi nevoie de-atâtea somnifere,
    Iar insomniile ar fi mai rare!
    (Sărut, Psalmii suferinţei mântuitoare, pag.45)

    RăspundețiȘtergere