15 iun. 2010

“Magic Journey to Africa”

Pentru ca tot am ajuns o zi in Bucuresti, hai, sa vedem si un film 3D. Incadrarea in timp era foarte importanta, determinata de Carmen care voia si ea la 3D inainte de a zbura spre Olanda.

Singurul film 3D, la Mall Cotroceni, sambata, 12 iunie la ora pranzului era “Magic Journey to Africa”(“Calatorie magica in Africa”), film ce a avut premiera in Romania pe 21.05.2010, adica foarte recent…promitator, gandeam eu, mai ales ca reclama (na’, ca reclama!) zicea pentru tot omu’ naiv: “O aventură fantastica, O călătorie de neuitat, O experienţă 3D unică!”

E adevarat ca e o experienta unica: nu am sa mai merg la filmul asta nici daca ma platesc ei ca sa intru in sala.

Eu am banuit ca acest film ar avea vreo legatura cu promovarea Africii, avand in vedere ca acolo se desfasoara Campionatul mondial de fotbal. Habar nu am daca exista vreo legatura, daca exista vreo intentie de genul acesta.

Filmul are intentie educativa, este destinat copiilor in special. Vorba lui Carmen:”Ma simt ca si cum am venit cu clasa, parca ar face parte din programa scolara…”(aproximativ) Daca cei de langa mine au atipit de cate doua sau mai multe ori (printre pietrele lasate in urma de baietelul din Africa fetitei blonde europene, Jana) eu am rezistat eroic, mai ales ca aveam si dublaj in limba romana (un tatic ii citea subtitrarea unui baietel de vreo cinci ani).

Subiectul este tras de par, fortat, fara coerenta si legaturi foarte logice(poate oi fi eu lipsita de logica). O fetita vede intr-un restaurant un baietel din Africa. Baietelul vinde ziare, aparent, dar sub acest pretext fura telefoanele mesenilor. Fata este foarte impresionata de imaginea baiatului si vrea neaparat sa il cunoasca . Incepe sa calatoreasca in vis, in Africa, in lumea lui. Apare o zana in camera fetei si ii explica ceva…Baiatul ajunge in spital, ea il viziteaza. La scurt timp baiatul moare si-i lasa fetei o piatra. Ma rog, firul este atat de alambicat incat oricat as incerca eu sa dau o coerenta actiunii, nu reusesc.

Fata calatoreste in Africa prin puterea imaginatiei. Acolo se intalneste cu o floare vorbitoare (in ghiveci)cazuta dintr-o camioneta. Vorbeste cu animalele salbatice, zboara pe un cal alb inaripat, vorbeste cu un fel de spirit al focului care ii spune povestea unor copaci de pe o stanca, aduna carti de povesti ce cad din cer, e urmarita de niste ciori cu ochii de foc…adica, da! “interesant”

Daca pentru un adult e un film lipsit de coerenta, ce sa spun de modul in care l-ar recepta un copil! Efectele vizuale sunt slabute, animatia la fel; jocul actorilor e fortat si nenatural.

De retinut doar cateva aspecte legate de modul de viata al africanilor, plus ceva cadre cu natura Africii.

Cine chiar nu are ce face altceva, sa mearga la acest film.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu