31 oct. 2011

Ascultarea

     Avva Pistos a povestit: "Avva Or bătrânul şi avva Athre nu erau din aceeaşi regiune, dar s-au împăcat de minune până la ieşirea din trup. Avva Athre era foarte ascultător, iar avva Or, din cale afară de smerit. Am petrecut câteva zile cu ei, ca să-i iscodesc, şi am văzut o minune pe care a făcut-o avva Athre. Cineva le-a adus puţin peşte şi avva Athre a vrut să i-l pregatească bătrânului Or. A luat cuţitul ca să-l cureţe, dar tocmai atunci l-a strigat avva Or. El a lăsat cuţitul în peşte şi s-a dus la bătrân. Eu am ramas uimit de marea lui ascultare, fiindcă putea să-i spună bătrânului: «Mai aşteaptă un pic, până-ţi curăţ peştele». L-am întrebat: «Cum ai dobândit o asemenea ascultare?». Avva Athre mi-a zis: «Nu eu sunt ascultător, ci bătrânul Or». Apoi, m-a luat deoparte şi mi-a zis: «Vino să-i vezi ascultarea bătrânului». A fript peştele, unele bucăţi arzându-le anume, şi i le-a dus bătrânului să le mânânce. Acesta a mâncat fără să zică nimic. Şi când l-a întrebat: «E bun peştele avva?», el a răspuns: «Foarte bun». Apoi, i-a adus şi câteva bucăţi de peşte prăjite cum trebuie, zicându-i: «Pe acestea le-am cam ars, avva», iar bătrânul i-a răspuns: «Da, aşa-i, le-ai ars un pic». Atunci avva Athre mi-a zis: «Vezi cât de ascultător este?». Am plecat de la ei, străduindu-mă din răsputeri tot restul vieţii, să fac ce-am văzut, spune avva Pistos la finalul povestirii.
(de la Ştefan, Cluj- Mulţumesc!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu